Diş ağrısı tedavisi ağrının nedenine ve ne kadar hasarın olduğuna bağlıdır. Genel olarak diş çürüğünü önlemenin en iyi yolu, diş hekiminin mevcut herhangi bir enfeksiyonu ortadan kaldırması veya açığa çıkan, hassas alanları korumak için hasarı onarması ve onarmasıdır. Diş üzerindeki sığ bir boşluk için diş hekimi çürüğü giderir ve dişi bir dolgu ile kapatır. Eğer kavite çok derinse ve pulpaya girerse, diş hekimi ” kök kanal tedavisi” yapar, çünkü kağıt hamuru bakterilere maruz bırakılır ve enfekte edilir. Bu prosedür esas olarak dişin (sinir ve kan damarları) tüm önemli içeriğini ortadan kaldırır ve inert dolgu malzemesiyle dişin (kök kanal sistemi) iç yönlerini kapatır. Enfeksiyon yaygınlaşırsa, antibiyotik tedavisine ve enfeksiyonu doğru bir şekilde tahliye etmek için ek adımlara ihtiyaç olabilir. Diş hekimleri sıklıkla ağrıyı yönetmek için ağrı kesici ilaçlar reçete ederler. Bazen dişin çekilmesi, diş veya etrafındaki diş eti ve kemik çok hasarlı ise tedavi için tek seçenek olabilir.

Bir periodontal apse için, bir diş hekimi lokal anestezi altında basit bir drenaj prosedürü gerçekleştirir. Ek olarak, diş hekimi, tartar birikimini ve kalıntıları gidermek için etkilenen sakız ceplerini iyice temizler. Temizlendikten sonra, cep klorheksidin içeren bir antimikrobiyal durulama ile sulanır. Bazen, iyileşmeye yardımcı olmak için antibiyotikler cebire lokal olarak uygulanır. Apsenin derecesine bağlı olarak, diş hekimi oral antibiyotikler reçete edebilir. Ek olarak, bir diş hekimi kısa vadede iyileşmeye yardımcı olmak için bir ağız yıkama olarak klorheksidin oral durulama reçete edebilir. Bölge nazik diş fırçalama ve ılık suyla durulama ile temiz tutulmalıdır. Enfeksiyonun tamamen çözüldüğünden emin olmak ve alanı düzgün bir şekilde sürdürmek için bir plan geliştirmek için bir takip ziyareti tavsiye edilir.

Diş kırıkları veya çatlak diş sendromu durumlarında, diş tacı yerleştirme olağan tedavidir. Bir taç eksik diş yapısının yerini alacak ve / veya zayıflamış dişin daha fazla bozulma ve hassasiyetten korunmasına yardımcı olacaktır.