periodonti-dis-eti-hastaligi

dis-eti-hastaligi dis-eti-hastaligi

Diş eti hastalığı nedir?

Diş eti hastalıkları, dişleri destekleyen dokuların şişmesi, ağrıları veya enfeksiyonları olarak tanımlanır. Diş eti hastalığının iki ana formu vardır: diş eti iltihabı ve periodontal hastalık.

Diş eti iltihabı nedir?

Diş eti iltihabı ‘diş etlerinin iltihabı’ anlamına gelir. Dişlerin etrafındaki diş etleri çok kırmızı ve şiştiğinde ortaya çıkar. Genellikle, şişmiş diş etleri temizlik sırasında fırçalandığında akar.

Periodontal hastalık nedir?

Uzun süreli diş eti iltihabı periodontal hastalığa dönüşebilir. Bir dizi periodontal hastalık vardır ve hepsi dişleri destekleyen dokuları etkiler. Hastalık kötüleştikçe, çenede dişleri sabitleyen kemik kaybolur ve dişleri gevşetir. Bu tedavi edilmezse, dişler sonunda düşebilir.

Diş eti hastalığından muzdarip miyim?

Muhtemelen. Çoğu insan bazı sakız hastalıklarından muzdariptir ve yetişkinlerde diş kaybının ana nedenidir. Bununla birlikte, hastalık çoğu insanda çok yavaş gelişir ve dişlerinizin çoğunu ömür boyu tutmanıza izin verecek bir hıza kadar yavaşlatılabilir.

dis-eti-hastaliklari

Diş eti hastalığının nedeni nedir?

Tüm sakız hastalığına plak neden olur. Plak, dişlerin yüzeyinde her gün oluşan bir bakteri filmidir. Plaktaki bakterilerin çoğu tamamen zararsızdır, ancak sakız hastalığının ana sebebi olduğu gösterilmiştir.

Dişeti hastalığını önlemek ve tedavi etmek için, her gün dişinizden tüm plakları çıkardığınızdan emin olmalısınız. Bu, dişler arasında ‘diş arası’ fırça veya diş ipi ile fırçalamak ve temizlemek suretiyle yapılır.

Bunun nasıl yapılacağı konusunda ‘ dişlerimi ve diş etleri korumak’ ile ilgili tavsiyemize bakın .

Sigara, diş etleri ve dişlerimi nasıl etkiler?

Sigara içmek de dişeti hastalığını daha da kötüleştirebilir. Sigara içenlerin, sakız hastalığına yol açan bakteriyel plak üretme olasılıkları daha yüksektir. Diş etleri etkilenir çünkü sigara içmek kan dolaşımında oksijen eksikliğine neden olur, bu nedenle enfekte olmuş diş etleri iyileşmez. Sigara içmek, insanların daha fazla plağa sahip olmalarına ve diş eti hastalığının sigara içmeyenlere göre daha çabuk kötüye gitmesine neden olur. Sakız hastalığı, yetişkinlerde hala diş kaybının ana nedenidir.

Diş eti hastalığı tedavi edilmezse ne olur?

Ne yazık ki, diş eti hastalığı genellikle daha da kötüleştiği için ağrıya neden olmaz, bu yüzden yaptığınız hasarı farketmezsiniz. Bununla birlikte, bakteriler bazen daha aktiftir ve bu da diş etlerinizi kızdırır. Bu diş etine bağlı apselere yol açabilir ve püy dişlerin etrafından sızabilir. Birkaç yıl boyunca, dişleri destekleyen kemik kaybolabilir. Hastalık uzun bir süre tedavi edilmezse, tedavi daha zor olabilir.

periodonti-dis-eti-hastaligi

Diş eti hastalığı olduğumu düşünürsem ne yapmalıyım?

Yapmanız gereken ilk şey, dişlerinizin ve diş etlerinin tam bir kontrolü için diş hekiminizi ziyaret etmektir. Periodontal hastalığın başladığına dair herhangi bir belirti olup olmadığını görmek için dişlerin etrafındaki sakızı ölçeceklerdir. X-ışınları da kaybolan kemik miktarını görmek için gerekli olabilir. Bu değerlendirme çok önemlidir, bu yüzden doğru tedavi sizin için reçete edilebilir.

Hangi tedavilere ihtiyaç vardır?

Diş hekiminiz tüm plak ve tartarları dişinizden çıkaracaktır. Ayrıca plağın başarılı bir şekilde nasıl çıkarılacağı, dişinizin tüm yüzeylerinin iyice ve etkili bir şekilde temizleneceği de gösterilecektir. Bu diş ekibi ile bir dizi seans alabilir. Diş fırçalama ve diş temizliği ile evde iyi bir ağız bakımı rutin dişeti hastalığının daha da kötüleşmesini önlemek için yapabileceğiniz en önemli şeydir.

Başka ne gerekli olabilir?

Dişleriniz temiz olduktan sonra, diş takımınızın son bakteri hücrelerinin çıkarıldığından emin olmak için dişlerin köklerini tedavi etmesi gerekebilir. Buna ‘kök planlaması’ denir. Bir şey yapılmadan önce muhtemelen uyuşturulması gereken tedavi alanına ihtiyacınız olacaktır. Daha sonra, 48 saate kadar biraz rahatsızlık hissedebilirsiniz.

Diş eti hastalığım olup olmadığını nasıl anlarım?

İlk işaret diş fırçanızda veya dişlerinizi temizledikten sonra tükürdüğünüz diş macununda bulunan kandır. Diş etleriniz de yediğinizde kanayabilir ve ağzınızda kötü bir tat bırakabilir. Nefesiniz de tatsız olabilir.

Bir kez periodontal hastalık geçirdim, tekrar alabilir miyim?

Periodontal hastalık için tedavi yoktur, ancak size öğretilen evde bakımını sürdürdüğünüz sürece kontrol edilebilir. Daha fazla kemik kaybı çok yavaş olacaktır ve tamamen durabilir. Bununla birlikte, her gün plakları çıkardığınız dan emin olmanız ve diş hekimi ekibinin düzenli muayenelerine gitmeniz gerekir.

Diş eti hastalığının diğer sağlık durumlarıyla bağlantılı olduğunu duydum – bu doğru mu?

Son yıllarda sakız hastalığı, diyabet, felç, kardiyovasküler hastalık, kötü gebelik sonuçları ve hatta bunama gibi genel sağlık koşulları ile ilişkilendirilmiştir. Bu bağların nasıl çalıştığını anlamak için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır, ancak sağlıklı bir ağız ve diş etlerine sahip olmanın genel sağlığınızı iyileştirmeye ve tıbbi tedavi masraflarını azaltmaya yardımcı olabileceğine dair daha fazla kanıt vardır.

2 thoughts on “Diş eti hastalığı nedir? Diş eti iltihabı nedir? Diş eti hastalığının nedeni nedir?