Periodontoloji nedir?

Periodontitis diş etlerinin iltihaplanması ve dişlerin destekleyici yapılarıdır. En yaygın insan hastalıklarından biridir.

Periodontitis bazı bakteriler (periodontal bakteriler olarak bilinir) ve bu bakteriler tarafından tetiklenen lokal inflamasyondan kaynaklanır. Bu periodontal bakteriler ağızda doğal olarak bulunmasına rağmen, sadece sayıların dramatik olarak artması için koşulların doğru olduğu durumlarda zararlı olurlar. Bu, plak olarak bilinen bir bakteri ve gıda enkaz tabakasının, dişler gibi, ulaşılması zor bölgelerde genellikle dişlerin üzerinde bozulmadan bırakıldığı ve bırakıldığı zaman meydana gelir.

Daha tehlikeli bakteriler gelişebilir ve çoğalabilir, vücudun diş etlerinde savunmacı inflamatuar yanıtını uyaran zararlı bazı yan ürünler üretebilir. Hastalık ilerledikçe, kronik iltihaplanma çene kemiğinin tahrip olmasına ve dişlerin kaymasına neden olur. Birçok insanda, bu yıllar boyunca gerçekleşen ve tespit edilir ve tedavi edilirse, aşamalı bir süreçtir. Bununla birlikte, bazı genç yetişkinler, dişlerin erken gevşemesine ve kaybına neden olan çok aktif bir hastalık biçimine sahiptir.

Periodontitis her zaman diş eti iltihabı ile başlar, diş eti iltihabıolarak bilinir . Bu her zaman tanımak kolay değildir, ancak farkında olabileceğiniz ilk belirtilerden biri dişlerinizi fırçalarken dişetlerinden kan akıyor. Diş etleri kızarık ve şişmiş gibi görünebilir ve dişlerin üzerinde renksiz bir bakteri plak tabakası görülebilir.

Tedavi edilmediği sürece, diş eti iltihabı, sizi uyarmak için herhangi bir belirgin işaret olmaksızın periodontite ilerleyebilir. Bununla birlikte, zaman içinde yaşayabileceğiniz bazı değişiklikler şunları içerir: diş etlerinden, fırçalama veya yeme ile provoke edilen veya hatta kendiliğinden olan kanama; ağız kokusu; çenelerde dişlerin konumlandırılmasında değişiklikler; dişlerin uzaması (diş eti çekmesi); ve muhtemelen ağrı. Diş etlerinden kanama, sigara içenlerde nikotinin kan damarları üzerindeki etkisinden dolayı daha az fark edilebilir ve bu nedenle hastalık süreci maskelenebilir

1 thought on “Periodontoloji Diş Eti Hastalığı